Enduro/MX

Barn- och Ungdomsverksamhet
Vår barn- och ungdomsverksamhet ska bygga på gemenskap, glädje och utveckling!

Hos oss är alla välkomna, som nybörjare eller erfaren, och vi har en anpassad nivå för alla oavsett om du bara vill åka och ha kul eller om du strävar efter att bli världsmästare.

Vi skapar möjligheter för våra barn och ungdomar att kunna växa och utvecklas som individer och förare genom coachade träningar, läger och andra aktiviteter. Vi stimulerar även möjligheten att utvecklas och ta ansvar som ledare och coach genom att erbjuda certifierade utbildningar och att successivt växa in i rollen.

Gemenskap
Alla aktiviteter och allt vi gör inom ungdomsverksamheten ska präglas av gemenskap. Vi hjälper, stöttar och inkluderar varandra och uppträder som ett lag.

Glädje
Det ska vara rysligt kul att åka hoj, själv och/eller med andra. Träning och coachning ska därför baseras på glädje och att stärka självkänslan.

Utveckling
Vi har fyra utvecklingsnivåer som säkerställer att det finns en nivå för alla, oavsett målbild och ambitioner. Vi strävar efter att skapa utmaningar och stärkt självförtroende genom att mixa grupper utifrån individuell nivå där vi utgår från modellen 25% i en lättare nivå / 50% i sin normala nivå / 25% i en svårare nivå.

1. Guldhjälm - Första steget som nybörjare där du får lära dig grunderna i att åka motorcykel. Och kanske t.o.m. köra en och annan guldhjälmstävling.

2. Tränings-/Tävlingsgrupp - För dig som vill utvecklas vidare i teknik och fart. En bred grupp för dig som antingen bara vill träna för att bli snabbare och bättre, men också för dig som vill börja tävla mer frekvent.

3. Ungdoms-SM/Junior-SM - En grupp som är anpassad för dig som är erfaren och tävlat en hel del och är motiverad för en hårdsatsning.

4. Elit - För dig som har erfarenhet av SM och vill befinna dig på den absoluta toppnivån inom enduro och MX, såväl nationellt som internationellt. Du satsar hårt på ex SM, EM eller VM.