Motocross

Vi har tre banor för motocross.

Stora crossbanan är en jordbana som är 1350 meter lång. Den är relativt nybörjarvänlig och av snabb karaktär.
På denna har vi uppdelning med normalt tre pass per timme, barn (65-85cc), motion (125cc-500cc) och snabba (125cc-500cc).
Under hösten med mörkrets infall har vi två pass per timme på vardagar med endast motion (125cc-500cc) och snabba (125cc-500cc).
Mellanbanan är en kortare och lättare bana. På denna får endast 65-85cc köras.
Knattebanan är en mycket lätt bana för barn med 50cc där föräldrar har mycket god uppsikt över banan.
Fiddy, quad och sidovagn får ej köra på dessa banor.

Enduro

Träningsspåret är av varierad typ som bjuder på det mesta.
Det är uppdelat i tre sektioner (blå, gul & röd) så man har möjlighet att välja både längd och svårighet.
Totalt är spåret 8.2km långt.

Blå - 2.5km långt av lätt och snabbt typ av spår samt nybörjarvänligt.
Gul - 4.5km långt mestadels lätt och snabbåkt.
Röd - 1.2 km långt av lite långsammare och mer teknisk åkning, ej för nybörjare.

Folkrace

Folkrace är en bilsport som körs på banor av grus eller asfalt med täckta bilar som är typbesiktigade i Sverige.
Bilarna måste var byggda enligt vissa säkerhetsföreskrifter; bland annat skall de ha skyddsbur. Innan varje tävling skall alla tävlingsbilar besiktigas av teknisk funktionär så att de håller de säkerhetskrav som ställs i reglementet.
Maxhastigheten ska inte överstiga 80 km/timme, men det finns de som kör fortare ändå.
Banan ska dock vara byggd så man inte ska kunna komma upp i högre hastighet.

Offroad

RC