Klubbhistorik

Föreningen bildades 1933. I första hand höll man på med motorcykel och biltävlingar under 30-talet. Klubbens storhetstid började på 50-talet med förare som "Grus Olle" Persson, "Rally Harry" Bengtsson, Bernt Jansson, Harry "Sputnik" Källström, Picko Troberg, Arne "Tattarn" Lindgren och den störste i klubbens historia, vår ende världsmästare, Sten"Storken" Lundin. Och det vart han i motorcross.

Efter glansåren som tog slut i mitten på 60-talet förde klubben en tynande tillvaro till slutet på 60-talet. Klubbens profil har sedan dess legat på bredd mer än elitinsatser. Ej att förglömma 80- och 90-talets främsta kvinnliga racing-åkare, "Nettan" Lindgren, 3 faldig SM vinnare i Lady Cup Racing.

Idag sysslar vi med motorcross, enduro, folkrace, offroad och miniracing. Vi har egna banor för folkrace och motorcross samt slingor för enduro och offroad på området. Vi har också en "mini" cross bana för dom små förarna att träna på. Motorsportområdet är beläget vid Tullinge friluftsstad, Hacksjön utefter vägen mot Lida.

Vill du komma i kontakt med oss så kan du skicka mail till info@botkyrkamk.se.
Klubbinfo

Namn:Botkyrka Motorklubb
Föreningsnummer:1278-27
Organisationsnummer:812800-2220