Race-rapport Enduro SM Söderhamn - Arvid Modin
Nyligen genomfört andra deltävlingen av Enduro SM i Söderhamn och det kom till att bli min bästa deltävling hittills!

Det bjöds på två otroligt stalpiga sandsträckor på 9 respektive 11 minuter där fem varv plus en sträcka skulle genomföras under dagen. Värmde upp på testbanan som fanns för helgen för att vara så snabb som möjlig direkt från start.
Start klockan 9:11 och började första sträckan strax utanför topp 20 totalt och som 3:a i klassen. Laddade om för nästa sträcka där jag gick ut i ett något lugnare tempo för att kunna hålla i ända till slutet på den långa sträckan vilket hjälpte och kom in som 13:e totalt och ny etta i klassen. Efter det flöt dagen på som den skulle och jaga arbetade mig uppåt under hela dagen för att på sista sträckan slutligen ta mig upp till en 11:e plats i totalen och med en god segermarginal i klassen!

Riktigt nöjd med körningen och att konditionsträningen gör sig tydlig där jag kände mig pigg under hela dagen i sanden. Bara att ladda om för dubbeldagars i Östersund direkt nästa helg.

Text och bild: BMK föraren Arvid Modin