Då blev det äntligen en kåsa igen då förra årets vädermakter ville något annat!

I år bjöd vädret på lätt snöfall under större delen av dagen som skapade en härlig känsla på området och all publik gjorde att det blev en riktig kåsafeeling med hejande, eldar och musik.

Till en början under dagsetappen såg det ut att bli en relativt snabb & enkel kåsa, hårt i backen och snabbare tider än väntat för samtliga klasser men som vanligt är det på natten det avgörs (ok, kvällen för BMKs del)!
Under kvällsetappen förändrades spåret rätt ordentligt och det fanns ett flertal ställen där man kunde fastna som många fick erfara.

Vi från klubbens sida känner oss nöjda med hur tävlingen gick och genomfördes. Med det sagt hade inget av det varit möjligt utan alla de som engagerar sig, på tävlingsdagen hade vi ca 50 funktionärer som fick allt att flyta på.

Ett stort tack till alla som sköter parkering, ser till att kafeterian flyter på, grillar, pilar & bandar, marshals som upprätthåller säkerheten runt spåret, sjukvårdspersonal, sköter tidtagning, bärgar motorcyklar & skadade (ingen skadad turligt nog), bygger broar och besiktigar motorcyklarna.

Också ett stort tack till alla fotografer som kommer och förevigar allt, det uppskattar vi alla!

cancerfonden-logo-vector

Sist men inte minst kördes denna tävling med andemeningen att stötta Cancerfonden i kampen mot cancer.
Totalt bidrar denna tävling med 24000:- till cancerfonden genom alla som köpt stickers som visar sitt stöd samt att en del av anmälningsavgiften går till detta.
Ett extra stort tack till MC Sport och Novemberkåsan för era fina bidrag till insamlingen!

Vill ni stötta insamlingen gå då till Cancerfondens insamling vi startat.

Med det sagt så har vi även resultat för topp 3 klassvis samt klubbförare nedan.
Totalvann i år gjorde Emil Johnsson (Åsätra MK) efter 4:31:53 sträcktid.

Bredd

1. Anton Johansson Botkyrka MK 3:07:52
2. Linus Smolsky Botkyrka MK 3:21:02
3. Alve Callemo Åsätra MK 3:27:28

Fullständiga resultat hittar ni här

Nu blickar vi vidare så får vi se vad vi kan hitta på med nästa års tävling!

Väl mött!