Välkomna till säsongspremiär på BMKs crossbana helgen 29 & 30/4!

Vi har infört nya rutiner för att öka säkerheten och kvalitén i åktiden för förarna på crossbanan. Alla omfattas, även när du bara kör på endurospåret eller på mellanbanan.

1. Färgband: Vid inskrivning får alla ett färgband som visar att man är inskriven och motsvarar en hastighetsgrupp på crossbanan. Bandet ska fästas synligt på styret.

Det används två färger på banden vid varje körtillfälle:

- "Snabb" får en färg (t.ex. gul) och kör endast Pass 3 på crossbanan

- "Barn & Motion" får en annan färg (men samma, t.ex. blå) och kör endast Pass 1 eller Pass 2 på crossbanan

Vad gäller Enduro och Mellancrossbanan så finns fortsatt ingen hastighetsuppdelning, men alla har ett band med någon av dagens gällande färger för att visa att du är inskriven och betalat avgiften.

2. Licens kommer kontrolleras vid inskrivning. Ha den redo att visa i telefonen eller fysiskt.

3. Depåmatta är obligatoriskt och finns till försäljning i kafeterian om du saknar en.

4. Gångfart gäller på parkeringen/ i depån!

------

Körning på stora crossbanan är uppdelad i 3 pass på 20 minuter per timma:
Pass 1: Barn 65-85cc
Pass 2: Motion 125-450cc
Pass 3: Snabb 125-450cc

------

Välkomna och ha en säker och kul körning!